2010. október 17., vasárnap

Kakaós csiga


Sokszor kerül elő ez a recept, nagyon szeretjük, mivel univerzális ,tehát én ebből sütöm a csigut, a buktát, lekváros kiflit, stb. Évekkel ezelőtt, amikor ismerkedtem még a kenyérsütéssel Margitkánál , akkor találtam, azóta is megtartottam. Ott kalácscipócska néven fut a mai napig is.
Hozzávalók:
2dl tej
15 dkg joghurt
2 egész tojás
5 dkg margarin
5 dkg burgonyapehely
10 dkg cukor
55 dkg BL-80 liszt
1 csapott tk. só
csipet aszkorbinsav
2,5 dkg friss élesztő
A hozzávalókat a kenyérsütőbe teszem, és könnyű tésztát dagasztok. Átteszem kelesztőtálba, jó duplára kelni .

A kelesztés után kinyújtom egy nagy négyzetté a tésztát,és megkenem vaj, cukor, vaníliáscukor,és kakaó keverékével. A kissé megolvasztott vajhoz adom a többit, jól kikeverem, és a tésztára terítem. Majd feltekerem és éles késsel eldarabolom.

Sütőpapírral bélelt tepsire csücsülnek, és pihennek egy 30 percet. Ezután bekapcsolom a sütőt,és rögtön be is teszem a tepsit. Tej, és vaníliáscukor keverékével locsolgatom sülés közben.
Másnap is foszlós, puha péksüti.

14 megjegyzés:

  1. Szuper, viszem is a recepted! :)))))

    VálaszTörlés
  2. -Csipetke,köszi!
    -Neked is Mary!
    -Mézi,nem fogod megbánni!:)

    VálaszTörlés
  3. ezt én is elkészítem,nagyon harapni valók:-)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is nagy kedvenc!
    Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen,aranyosak vagytok!:)

    VálaszTörlés
  6. Óóó, elgyengültem! :) Nagyon gusztusosak!

    Ezt is ide írom: ki fogom próbálni a paradicsomlevest is, nagyon jól hangzik :)

    VálaszTörlés
  7. Köszi Balwin!
    Majd írd meg hogy milyen lett a leves!:)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek! Tegnap sütöttem kakaós és fahéjas csigát, persze kicsit más a receptem :) Burgonyapelyhet nem szoktam venni, kihagyható?

    VálaszTörlés
  9. Szia Vicuska!
    Köszönöm! Kihagyható,a joghurt is megteszi a magáét,és finom puha lesz.Ezek azért jók a tésztához, mert így tovább puha marad.

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm, Brigitta :) ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails