2010. október 3., vasárnap

Pacalpörkölt


Nagyon sokáig meg sem kóstoltam ezt az ételt. Valahogy a külseje nem nyerte el a tetszésemet. Nálunk otthon mindenféle húst szerettünk paprikás,és pörkölt formában, de a pacalt sosem főztük. Ahogy bekerültem férjem családjába, anyósom által kerültem közelebbi kapcsolatba vele. Elég sok ételt tanultam a nagymamától is, igyekeztem úgy ,vagy hasonlóan elsajátítani, minél jobban tudjam itthon is az asztalra tenni a párocskám kedvenceit. Imádja a pacalt,tehát nem kérdés, hogy a kedvéért készült . Konyhakész, fagyasztott állapotban szoktam vásároli az egyik ismert multiban. Többször kipróbált termék, mindig nagyon finom lett eddig. Én sosem lennék képes mosogatni, meg abálni, ha azt nem látom, akkor képes vagyok most már megenni is. Régen emlékszem a nagynénéméknél még tárcsás mosógépben is mosták, nem is tudom hányszor, mire tiszta lett. Nem is részletezem tovább, inkább leírom ahogy én készítem.
Hozzávalók:
1 kg csíkozott marhapacal, 3 darabolt sertésköröm
4 kisebb fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
só,
szemes feketebors
pirospaprika
erős cseresznyepaprika
csemege egész fűszerpaprika
kevés zsír
házi vegeta
A pacalcsíkokat lobogó vízben megabálom, kb.15 percig. Leszűröm, hideg vízzel leöblítem, és kihűtöm. Ezután apróra vágom a vöröshagymát, és egy nagy lábas aljára terítem. 2 evőkanálnyi zsírt elosztok rajta. Erre teszem a pacalt, közé pedig a körmöket. A körmök szépen besűrítik a levet majd, és olyan jó ragacsos lesz tőle az egész. Felengedem vízzel, ameddig ellepi. Közepes lángra teszem, majd kicsit lejjebb tekerem, mert jobban szeretem, ha szépen egyenletesen fő, nem zavaros lesz a lé rajta. Miután felforrt, megsózom, vegetát szórok rá, és szemes borsot. Csípősparikát dobok bele, de azt hamarosan ki is veszem, nem szeretjük,ha vadul éget.Innentől kezdve magára hagyhatom, de közben néha meg kell mozgatni, nehogy leragadjon. Soha nem keverem, hanem , mint a bográcsban, körbeforgatom. Ha kell pótolom a levét, persze csak keveset, nem célom,hogy nagyon híg legyen. Nekem ez eltart akár 4 órát is, mert nem szeretem sürgetni. ezért szoktam akkor főzni, amikor ráérek ,nincs szaladgálós intézni valóm. Amikor már puhára főtt, akkor teszem hozzá az őrőlt pirospaprikát. Szépen eloszlatom a felszínén, és hagyom, hogy beforrja lé.

Főtt burgonyával tálalom. Csemege uborkát teszek mellé.

Nekünk ez többször elég, így kis adagokban kerül a fagyasztóba is.

4 megjegyzés:

  1. Hogy én ezt mennyire imádom! Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  2. Húúúúú,Brigi!
    Ez valami gyönyörűséges!!Nagyon-nagyon szeretem!!Nincs mese,nekem is főzni kell mostmár!

    VálaszTörlés
  3. Guszta, bár én csak a szaftját eszem meg :)

    VálaszTörlés
  4. Valamiért én sem eszem, de jól néz ki az tuti.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails