2010. július 18., vasárnap

Házi vegeta


Hallgatásom oka, hogy nagyon utálom ezt a meleget. Száműztem magam a gépemtől is, ne melegítse a lakást. Bár ez a férjem szerint csacsiság, én mégis úgy érzem. Nem tudom elhinni, hogy van olyan , aki ezt szereti. Ez már bármilyen víz mellett sem egészséges. Egy jó kis lengedező szél a tengerparton talán enyhíti, de tapasztalatom szerint a parttól beljebb már az sem.Szóval mély hallgatásba burkolóztam, lett volna írni valóm, de nem vitt rá a lélek. Sokat voltam a melegben, autóban, kivette az erőt belőlem.
Viszont egy valamire jó volt a napocska! Végre kipróbáltam a házi vegetát. Mondhatom a végeredmény nagyon jó lett. A hétvége mindkét napján szárítottam az udvarom, reggeltől estig. Alkonyatra csörgősre száradt minden.
Hozzávalók:
40 szál sárgarépa
40 szál fehérrépa+ zöld
3 kis fej vöröshagyma
2 nagyobb zeller+ szára

Mindent a robotgéppel aprítottam vékony laskára. Az udvaron keretre kifeszített csirkehálóra konyharuhákat terítettem, és erre szétszórtam vékonyan a portékát. Így szépen érte mindenütt a lengedező szél. Amikor alkonyatkor már szépen megszáradt, minden késes aprítóba került.

A fehér tálcán lévő első adagban kicsit túltengett a sárgarépa, így a 2.-ba már kevesebbet tettem, nekem így jobb lett. De az elő sem lett rossz! Mielőtt üvegbe tettem kicsit hagytam a tálcán száradni. nem mondom,volt illata!!

A rengeteg zöldet késsel leaprítottam,és azt is kitettem a napra. Gyönyörűen összeszáradt az is. Kis üvegbe került, és papírzacsiba is tettem.Csak minimális 1 púposkanálnyi tengeri sót tettem a vegetába.

Már került belőle fasírtba, Apukámék készítették. Messziről éreztem a friss zöldek illatát,és micsoda íze volt!
Mielőtt hozzáfogtam nézelődtem kicsit Egycsipetnél. Köszönöm a téjékoztatás!

5 megjegyzés:

  1. nagyon jó ötelt és legalább tudod mi van benne

    VálaszTörlés
  2. Brigitta, hű, de jól néz ki! :) Ugye, micsoda illat- és ízorgia? Mmm! :)))

    VálaszTörlés
  3. -Bianka,igen,ez a legjobb!
    -Csipetke! Naggyon fincsi minden értelemben!Köszi!:))

    VálaszTörlés
  4. Ezt nevezem!!! Elkészítem hamarosan amíg a meleg tart...

    VálaszTörlés
  5. -Anna,örülnék,ha beszámolnál hogyan sikerült,köszönöm!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails