2010. július 20., kedd

Csirkepaprikás


Egyik legkedvesebb ételem. Még gyerekkoromból maradt rám az imádat, mivel majd minden vasárnap ez volt a húsleves után. Nem tudom miért, de soha nem untam meg. Nagyon sok szép házi pipikénk volt, így a csontját is nyugodtan rágcsálhattuk anno. Apukám gyúrt hozzá hosszú gyufatésztát de bármi más körettel is nagyon szerettük. Gyakran készítem én is, bár a férjem elmondása szerint a "tallas"/tollas/jószág nem igazán a kedvence. Ez így nem is igazán állja meg a helyét, mert sültnek viszont bármelyiket megeszi. Ez egy amolyan kötelező kör, amikor kifejti, miért is nem olyan jó. Végül mind elfogy, csak kelleti kicsit magát.
Legszívesebben a felsőcombokból, szárnyakból készítem, a mellehúsa nekem ehhez kissé száraz.
Hozzávalók:
szükséges számú alkatrészek/ általában én 4 comb,4 szárny/
1 nagy fej vöröshagyma
1 púposkanál pirospaprika
só,bors,szemesbors
zöldpaprika
olaj
víz
Az olajon a hagymát üvegesre pirítom, majd félrehúzom a tűzről, és a paprikával megszórom. Elkeverem, ráteszem a husikat, és felengedem a vízzel. Ízlés szerint fűszerezem.Közepes lángon készre főzöm.
Ez alkalommal galuskával tálaltam.
Galuska:
1 nagy tojás
1 teáskanál tejföl

50 ml víz
3-4 kanál liszt
Ha most azt írom, hogy galuska állagúra keverjük, akkor éppen helyben vagyunk!DD
Szokás szerint kifőzzük, tálaljuk a paprikáshoz.
Emaradhatatlan ilyenkor egy jó kis kovászok uborka.

Mindenkor nagyon szívesen készítem, no és eszem is. Nem csak én!

4 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails