2010. március 6., szombat

Hamburger


Megint csak a férjemre hívatkozom,mert ez az ,amit minden vacsorára el tudna fogyasztani.Igazából csak hétvégén jöhet szóba,mert a dolgos hétkötnapokon sajna nincs rá időm. Most azonban sort kerítettem rá. A zsemle receptjét évekkel ezelőtt Margitkánál tanultam,igazi finomság.
Hozzávalók:
2 dl folyadék/lehet tej+joghurt,vagy kefír/
5 dkg margarin
1 tojás
3 ek. cukor
45 dkg BL-80-as /kenyér/ liszt
1,5 kk.só
késhegynyi aszkorbinsav
2,5 dkg friss élesztő

A kenyérsütőbe készítek mindent,és rugalmas tésztát dagasztok. Kiveszem,kicsit átdolgozom, kelesztőtálban duplára kelesztem. Ezután 10 darabra osztom,és megformázom a tenyereim között. Sütőpapíros tepsire teszem,majd így is 45 percig hagyom pihenni.

Majd lekenem tojással,a tetejére szezámmagot hintek,és előmelegített sütőben ,mint általában, 180 fokon 25 percig sütöm.

A húspogácsát is magam készítem,marhahús,és sertéshús keverékéből,a nagyobb arány a marhahúsból van.
Teszek hozzá:
só,
bors,
kevés póréhagymát nagyon apróra vágva
ketchup,mustár

Ezen kívül semmi mást,nekünk így ízlik.Természetesen,az ízesítést mindenki maga döntheti el.Tojást sem szoktam beletenni,így is egyben marad. Általában jóval a sütése előtt összegyúrom,hogy jól összeérjenek az ízek.
Szétterítem a húst egy vizezett tálcára,és egy nagy méretű tálkával kiszaggatom.Ezután grill lapon pár perc alatt megsütöm.
Az uborkát,lilahagymát,paradicsomot,salátát egy tányérra pakolom,és tálalom.Mindenki magának készítheti el a saját hamburgerét.

6 megjegyzés:

  1. Brigi, de rég csináltam. Nagyon szépek a hambi zsömik. Én is csak azt itthon készült hamburgert szeretem. Abban tudom pontosan mi van.

    VálaszTörlés
  2. Köszi Valika!:)
    Bizony,jobb,ha tudja az ember mit is eszik.

    VálaszTörlés
  3. Belly,örülök,és köszi!:)

    Marykém,máris indulok!:))

    VálaszTörlés
  4. Ó, de guszta zsemlét és husit készítesz, nagyon szép! ...és milyen fincsi hambi van ebből! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Gabi!
    Így biztosan tudom mi is van benne,és ez bizony nem hátrány a sok műkaja vílágában!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails