2010. március 18., csütörtök

Nekem is nagyon bevált kenyér


Nekem is nagyon jól bevált, Limarától tanultam. Ezt is,mint ahogy rengeteg mást. Nem újkeletű ez a dolog,már évek óta sütöm,hála a tanítómesteremnek. Sokan vagyunk így ezzel,legalábbis,akiknek volt szerencséjük Tőle tanulni. Gyakran lesz itt olvasható általa közzétett finomság,nem mintha nem tudnék mást kitalálni,de nekem úgy tökéletes mind,ahogy van,nagyon keveset szoktam változtatni az összetevőkön. Nagyon gyakran kerül a családi asztalra a repertoárjából. De azt hiszem erről már írtam is.Több formáját szoktam sütni,van amikor jénaiban,és gyakran előfordul,hogy a széthúzható formában.Abban nem kell annyira óvatosan mérni a hozzávalókat,lehet lágyabbra is hagyni a tésztát.A receptet átmásolom ezúttal,mert én is pont így szoktam.
Hozzávalók:
2,7 dl víz (0,7 lehet tej)
2 csapott tk. só
2 ek. olaj
csipet aszkorbinsav
2 ek. burgonyapehely
20-25 dkg öregtészta
20 dkg fehér tönkölyliszt (vagy BL 80 liszt)
30 dkg BL 80 liszt
1 tk. cukor
1 dkg friss élesztő
+ 1 ek.lenmag
A szokásos módon mindent a kenyérsütőbe pakolok,ha masszívabb tésztát szeretnék,akkor szorosabbra dagasztatom,ha kicsit lágyabbat,mert formában sül,akkor lehet jöbb a folyadék,nem kell nagyon kemyény tészta.
Duplájára kelesztem,és megformázom.
Itt most a formában sültet mutatom:

Beleteszem a sütőzacsiba,és azzal együtt megy a formába.Amikor megkel,befújom vízzel,és megy az előmelegített sütőbe 180 fokon.Kb,50 perc alatt van kész.

Ez igazi,finom házias kenyér,nagy kedvenc nálunk is
Köszönet érte Limara!

4 megjegyzés:

  1. Ó a jó kis cserepes! Neked nem szokott rágyógyulni a kenyérre a sütőzacskó oldalt?

    VálaszTörlés
  2. Ez gyönyörű, rég láttam ilyen szép házi kenyeret

    VálaszTörlés
  3. Moha,előfordul,hogy kicsit odaragad,de még melegen le tudom operálni róla.De nem mindig.

    Kiskukta,köszönöm!:))
    Bianka,kedves vagy,köszönöm szépen!:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails