2010. szeptember 5., vasárnap

Keltpite


A férjem nagymamájától van ez a recept. Előszeretettel sütöm egy tartalmas leves után, de egymagában is megállja a helyét bármikor. Mazsola, és citromhéj is van benne, ahol ezek ketten szerepelnek az már csak jó lehet.
Hozzávalók:
0,5 l tej
1 tojás sárgája + 1 kenéshez
3-4 kanál olvasztott zsír
10 dkg cukor
1 púpos ek. tejföl
50-55 dkg liszt
csapott kk.sütőpor
csipet só
3 dkg élesztő
citromhéj,mazsola
Kevés tejben az élesztőt cukorral felfuttatom. A tejfölt a tojássárgával elekverem, hozzáadom a zsírt, a maradék tejet, és a felfutott élesztőt is. Mehet bele a cukor, a citrom reszelt héja, a só is.A mikor ezeket símára kevertem fokozatosan adagolom hozzá a lisztet is. Jól ki kell dolgozni, mint a fánkot szokás. Sok mindennel ellentétben ezt én kézzel, fakanállal szoktam csinálni, mert így jobban érzem az állagát. Még nem készítettem dagasztóval, de biztosan lehet úgy is. Nem kell egy masszív tészta, sűrű, de folyós állagot kell kapjunk.A végén teszem hozzá a mazsolát. Ez fontos alkotóelem, mert jól kiérzik az íze. Amikor szépen összeállt a tészta, kikent tepsibe öntöm, és 1 órát letakarva pihentetem. Mire eltetik az idő, duplára fog nőni. Ekkor lekenem tojássárgával, és előmelegített sütőbe tolom. Lassan, közepes lángon kell sütni, így átsül biztosan, és jó ritka lesz az állaga.
Tálaláskor meg lehet szórni a tetejét porcukorral .

11 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails