2010. február 8., hétfő

Eperkrémleves

Sok eprem volt a nyáron,jutott a fagyasztóba is.Megmostam,leturmixoltam,és üvegekbe töltve ment fagyni.Ezt a módját jobban szeretem,mert nem kerül bele tartósító.Kicsi gyerek is eheti.
Most eperkrémleves készült belőle.
Hozzávalók:
-0,5 l sűrű epervelő
-kb.1 l víz
-szegfűszeg
-fahéjrúd
-vaníliáscukor
-1 citromkarika
-kevés só
-ízlés szerint cukor
-0,5dl tej
-2 sekély kanál liszt,vagy étkezési keményítő
Egy lábasban felteszem a vizet,beleteszem a szegfűszeget,fahéjrudat,citromkarikát,sót,cukrot,és felforralom.Közben kóstolgatom,és ha kell ízesítem.Amikor összeértek az ízek,ráöntöm az epervelőre,és rövid ideig főzöm még.Ha kell most is teszek még bele ízesítőket.Ezután a tejben elkeverem a lisztet.Veszek a levesből ki egy kicsit,elegyítem,majd hozzáöntöm .Ha keményítővel készítem,akkor csak elkeverem a hideg tejben ,és úgy öntöm a levesbe.Még egyszer felforralom,és kész.Beleteszem az egész eperszemeket,ez esetben szintén a fagyasztóból.Már nem főzöm tovább,így szépen egyben maradnak a szemek.Lehűtve tálalom.
Ha másnapra marad,vegyük ki a citromkarikát,mert megkeseredik.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Maradt még? A tányérod is nagyon szép!
    Gratulálok az első bejegyzéshez!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm !Már éppen elfogyott,de majd szólok legközelebb!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails