2010. február 27., szombat

Virslis kifli


Írhattam vona hot-dogot is,de ez így,ebben a formában nem igaz. Legalábbis a külcsínyt illetően.
Úgy gondoltam,most egyszerűen rátekerem a tésztát a virslire.
Remélem nem kövez meg senki,de ezt a tésztát is Limarától tanultam,nem tehetek róla,nekem az Ő receptjei tökéletesek,és nem szívesen változtatok rajta,esetleg csak apróságokat. Nagyon sokrétűen fel lehet használni,majd később hozom amiket még szoktam készíteni.
Hozzávalók:
1pohár joghurt/140 g/
2 dl tej
1 egész tojás
0,5 dl olaj
2 ek. burgonyapehely
50 dkg liszt./én kenyérlisztet használok,némi fehér tönköllyel vegyítve/
1,5 tk só
1 tk.cukor
2,5 dkg friss élesztő
Könnyű tésztát dagasztok ,majd lefedve duplára kelesztem. Ezután lisztezett deszkán közepesen vékony lappá nyújtom. Derelyemetszővel csíkokra vágom. A virsliket megfosztom a bőrüktől. Elvágom őket a kívánt méretre,megkenem mustárral. Fogom az egyik tésztacsíkomat,és a virsli végétől kezdve elkezdem rátekerni úgy,hogy a csíkok félig fedjék egymást. Ezt mindegyikkel így teszem. Amikor készen van,sütőpapírral bélelt tepsire ültetem őket,letakarom egy konyharuhával,és pihentetem jó fél órát.

Lekenem őket egy tojássárgával. Előmelegített sütőben 180 fokon kb.30 percig sütöm.

4 megjegyzés:

  1. Én már semmin nem csodálkoznék! :))) Gyönyörű a kifli, de régen is készítettem! :))

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű,tesztelném szívesen!

    VálaszTörlés
  3. Limarám,sosem lehet tudni!:))Köszönöm!:))

    Kiskukta,már küldöm is,köszi!:)

    VálaszTörlés
  4. Ó a jó kis virslis buci:)) örök darab,milyen régen sütöttem. Szép lett!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails